Skip to main content Skip to footer

Een nachtelijk college en slapen op een onbewoond eiland

14 januari 2023

Een nachtelijk college, en overnachten op alweer een onbewoond eiland, het is tijd voor een blog van Wytske

Onze dag begon eigenlijk met een les over het schip aarde van Steven om 2u ‘s nachts. Wij hadden de tosti wacht van 12-2u dus konden gelijk daarna leren over de koers van de aarde door het heelal en de sterren om ons heen. Daarna lekker slapen en konden we de dag echt beginnen. Vandaag was alweer onze 3e Lazy day. Omdat het dus lazy day was mochten we lekker een beetje uitslapen en hadden we om 8:30 pas ontbijt. Olivier hielp met de afwas hierna. Vandaag hadden we geregeld dat we onze dag gingen doorbrengen op het onbewoonde eiland Tintamarre. Omdat we ‘s avonds zouden eten op het eiland moesten we na de lunch ook alvast het four o’clockie en avondeten voorbereiden. Jasmijn hielp ondertussen met de afwas van de lunch.

Happy hour ging (helaas:)) nog steeds door dus wij moesten om 2 uur het interior schoonmaken. Nadat alles er weer spik en span uitzag werden we met de tenders naar het eiland gebracht. Hier hebben we lekker op het strand gezwommen en gerugbyd. Na ons vier uurtje (zelfgemaakte koekjes) hadden we nog steeds een beetje trek en besloten we de heremietkreeften die in grote aantallen op het eiland voorkwamen op het kampvuur te gooien. Wij wilden de kreeften ook wel proberen en de smaak was oke. Jasmijn vond het best eng om ze op te eten, maar Olivier had er vooral plezier in. De helft van de groep bleef op het eiland slapen maar wij gingen terug naar het schip vanwege de herinneringen aan de regen van de vorige keer. Olivier wilden graag zwemmend terug naar de boot dus hij vertrok na het eten en voor de zonsondergang met een groepje. Jasmijn bleef nog wat langer op het eiland maar ging uiteindelijk ook al om 7 uur terug.

Eenmaal op de boot aangekomen moesten wij helaas wel de afwas van de crew doen die op de boot hadden gegeten. Maar daarna hebben we wel met de trainees die ook op het schip sliepen de taart gebakken die Jet voor haar verjaardag had gekregen, wat wel een succes was. Natuurlijk ook nog een stukje gedeeld met de Wim en Meta, de koks. Daarna gezellig met zijn allen nog een film gekeken waarvan Olivier helaas een deel moest missen want hij had ankerwacht van 10-11u. Een goeie nachtrust was wel nodig voor Jasmijn want die had wacht van 2-3u. En dat was onze Lazy day!